Allmäna villkor

Saknat eller skadat gods

Stämmer inte antalet kolli med följesedel eller fraktsedel skall detta anmälas till transportören innan frakthandlingen kvitteras, samma förfarande vid skada på försändelsen. Anmälan om felleverans skall göras via vår hemsida inom 7 arbetsdagar efter mottagen leverans.

Returer

Returer godkänns endast vid felleverans. Innan en vara returneras ska det alltid göras en Anmälan om felleverans för att erhålla ett returnummer. Ett returnummer är giltigt i högst 2 veckor. Varor som returneras ska vara oanvända i originalförpackning och i oskadat skick. Returen är dock först godkänd när vi kontrollerat varan. Returer som sker senare än 2 veckor efter mottagandet accepteras ej.

Garantier/RMA/DOA

Har garanti lämnats av tillverkaren/varumärket har köparen de rättigheter som lämnats i detta garantiåtagande. För uppfyllande av detta garantiåtagande hänvisas till respektive servicepartner som finns under Service & Support. Order Nordic ansvarar i ovanstående fall inte för fel eller brister i produkterna.

Tillvägagångssätt för reklamation- och DOA-ärenden finns under informationssidan Service & Support. Vid reklamation där Order Nordic är servicepartner måste en reklamationsansökan göras under Ansökan om RMA för att erhålla ett RMA-nummer. Dock är reklamationen först godkänd när vi kontrollerat varan. Ett RMA-nummer är giltigt i högst 2 veckor. Eventuell retur av defekta produkter genomförs enligt rutiner som anges under Service & Support. Vid retur där det konstateras att varan ej är defekt debiteras en testavgift på 300 SEK per vara. Produkterna skickas tillbaka på kundens egen bekostnad.

Telefonnummer och adresser för olika varumärken/serviceombud hittar ni under Service & Support.

Varukorg

loader
Meny